Megjegyzed vagy megtanulod?
- Teljesen mindegy! - mondja a tanuló - így is, úgy is ugyanazt a jegyet kapom rá!...
Egy idő után elfelejtik, és ha újra találkoznak vele, fogalmuk sincs, miről van szó, mert sohasem értették....
Teljesen mindegy - mondja a tanár - felelt (megírta a dolgozatot), és így már értékelhető...
És mindenki tévúton jár!
Elmagyarázom egy példán: általános iskola 3. osztályában helyettesítettem matekot, amikor végeztünk a törzsanyaggal, egyre nehezebb, gondolkodásra késztetőbb feladatokat adtam a gyerekeknek: ahogyan ez logikus is, egyre kevesebb tanuló tudta követni...
De maradt négy-öt, aki végig...
Az egyikről kiderült, hogy 1. osztály óta 3-asa van matekból! Ő is, a tanító nénije is meg voltak arról győződve, hogy ő közepes matekos!
No comment! Ezért (is) tartom rossznak a magyar oktatási rendszert!
- Senkit sem a tudás, a tehetség felfedezése érdekel, a teljesítmény számít...
- Teljesen mindegy, hogy egy tehetséges gyerek, nem tanulva semmit produkálja, vagy egy közepes képességű, nagy erőfeszítés árán, fő az értékelés:
3-as!
- Szerintem középiskolában még nem az ismeretanyag átadása, és annak visszaadásának értékelése a cél, hanem egy adott terület gondolkodásmódjának megismertetése, a tanulók képességeinek felmérése, és a megfelelő területre irányítása!
- Sok kolléga idejének és energiájának nagy részét arra fordítja, hogy eldöntse, megbukik-e valaki, 2-es vagy 3-as legyen, és nem akarják elfogadni, hogy azt, amit meg sem tanul valaki, fél év múlva úgyis elfelejti, innen kezdve nincs jelentősége, hogy kettese vagy hármasa volt-e a bizonyítványban...
Viszont az, aki tehetséges, emiatt kevesebb figyelmet kapott, unatkozott, elkedvetlenedett!... - Sok diák rengeteg időt és energiát pazarol arra, hogy megfeleljen olyan területeken is , amelyek nem érdeklik, nincs hozzájuk tehetsége, ahelyett, hogy sokkal többet foglalkozhatna azokkal a területekkel, amelyek érdeklik, amelyekhez van tehetsége!...
Fedezzük fel, kedves kollégák, melyik gyerek milyen területen tehetséges, és irányítsuk őket arrafelé, terheljük őket ezen a területen, és csökkentsük terheiket a mindenki (tanár, tanuló, szülő) számára kedvezőtlen területeken...
Beszéljünk ezekről a dolgokról többet, hogy tisztábban láthassunk!...
Neked mi a véleményed?
Utolsó kommentek