A tanulás tanítása és tanulása

Nem tudunk vagy nem akarunk tanulni?
A tudás értéke Magyarországon
Az oktatási rendszer hibái
Helyünk az európai oktatásban
Mit kell tenni a változás érdekében?
Tanulási módszerek: tanuljunk meg tanulni!
Motiváció az oktatásban és tanításban...
A tanulás módszertana
Téves tanulási szokások
Helyes tanulási szokások
Hozzáállások a tanuláshoz
Eredményes tanulás
Eredményes tanítás
Oktatási rendszer hibái

Szavazás

Már megint szavazás

Utolsó kommentek

  • eaposztrof: en tanultam magyarorszagon is es mas orszagokban is. hatalmas kulonbsegek vannak eppugy az pedagog... (2008.10.23. 18:51) Tudunk-e tanulni?
  • jános: Csak manipuláció az az állítás, miszerint nem hatékony a magyar oktatás. (Az elhíresült PISA-jelen... (2008.10.06. 06:09) Tudunk-e tanulni?
  • Laci: Én tudom, miről van, szó, és Te tudod-e? (2008.07.27. 12:16) Iskolakezdési előkészületek
  • Cigiző: www.periodicvideos.com/ (2008.07.21. 15:29) Komoly változások!
  • Ányó: Szembesülök a helyzettel nap mint nap. Lányom 8 osztályosban hetedikes.Már emlegették 4-5 o.társán... (2008.01.17. 13:39) Iskolai oktatás
  • Utolsó 20

Tudunk-e tanulni?

2007.09.26. 08:54 :: tanulastanitas

Nem, vagy csak nagyon kevesen!!!

Ezt bizonyítják a különböző felmérések...

Az értő olvasásban, problémamegoldó készségek területén Európában és világviszonylatban is a lista vége felé van az átlagos magyar diák... :(



Miért nem?...
 

Mert csak a "jegy", az osztályzat a fontos!...

  • A tanárok a jeggyel fegyelmeznek...
  • A szülőket csak a jegy érdekli: "Hányast kaptál" a matekdolgozatra?
  • Nem az a fontos: "Tudod-e, érted e az anyagot???!!!"A felvételire is csak a jegy számít...Teljesen mindegy, milyen módszerrel érik el a tanulók: puskázással, súgással, szülők írnak helyettük házi feldatot - nagy gáz, ha a magyartanár anyuka fogalmazása 3-as!!! :-), könyörgéssel, sírással ("Tanár úr, megölnek otthon, ha nem leszek legalább 4-es fizikából!")
  • Ezért sikkad el a tudás utáni vágy, az egészséges kíváncsiság, valódi motiváció csak ez az átkozott jegy!
  • Tökéletes példája a rosszul értelmezett teljesítményorientáltságnak azt hinni, hogy a jegy egyenlő a teljesítménnyel!...
  • Arról nem beszélve, hogy ahány iskola, annyi kritérium!... A magyarországi gimnazisták 30%-a kitűnő vagy jeles!... (A Gauss-eloszlás megcsúfolása!...) Ily módon teljesen értéket veszti a közepes vagy elégséges osztályzat...
  • Mindenki tovább akar tanulni, mert a diploma a fontos!... Így fogynak el szép lassan a jó szakmunkásaink, szakembereink...
  • Mivel mindenkinek diplomája lesz, a diploma értéke is kegyetlenül felhígul!
  • Jó ez nekünk, az országnak?
  • És tanulni már nem is kell (csak JÓ JEGYET, DIPLOMÁT szerezni...), ezért a diákok többségénél ki sem alakulnak tanulási szokások (rosszak sem, nemhogy jók!)...
 

Mert ma már sokkal több az információ, mint akár 20 évvel ezelőtt, amit már más módszerekkel kellene elsajátítani, amire sem az oktatási rendszer, sem a tanárok többsége nem készült fel, és a diákot sem tanítják meg rá (az más kérdés, hogy kinek van rá igénye!...)

  • Pedig léteznek erre már Magyarországon is jól kidolgozott módszerek!
  • Nem a reklám helye, de Oroszlány Péter lelkes munkája ezen a téren példaértékű.
    Az ő lektorálásában több szerző által szerkesztett cikksorozat az OKI honlapján is megtalálható...
    Akit érdekel, kattintson ide!


Mert a jó képességű gyerekek tanulás, komoly erőfeszítés nélkül is elérik a kívánt JÓ EREDMÉNYT, a közepesek és gyengébbek meg csak úgy elvannak...

 
Neked mi a véleményed?
 

6 komment

Címkék: tanulás motiváció tudás iskola diák felvételi diploma érettségi jegy gimnázium teljesítmény osztályzat

A bejegyzés trackback címe:

https://tanulastanitas.blog.hu/api/trackback/id/tr15177277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rózsa 2007.09.27. 10:39:27

Van benne valami!

Szülő · http://www.csaladiprogramok.blog.hu 2007.09.27. 20:20:37

Nekem is ez a problémám, hogy lehetne a gyerekeket megtanítani tanulni. Kérdeztem a 6.-os fiam: neked mit jelent az, hogy tanuljál (ugye ezt sulykoljuk a gyerekbe)? A válasz, hogy figyelek órán. Azért valami kis plusszra csak szükség lenne.

Dr. House 2007.09.29. 21:58:39

A többségre valóban igaz a megállapítás, de túlzásnak érzem, hogy oktassák a tanulást. A tanítási rendszer átalakításával ugyanis szerintem ez a probléma is megoldódna.

a cinikus 2007.09.30. 21:20:34

Vannak nagyon jó módszerek, amelyet néhány elit(?)iskolában nagyon sikeresen alkalmaznak a tanulás hatékonyságának növelésére...

jános · http://ywmvkv 2008.10.06. 06:09:46

Csak manipuláció az az állítás, miszerint nem hatékony a magyar oktatás. (Az elhíresült PISA-jelentések túllihegése hihetetlenül kártékony.) Rengeteg gond van persze, de a legsúlyosabb ok politikai:az, hogy a jelenlegi liberális oktatási kormányzat(nem tévedés, hiszen nem a miniszter pártállása a lényeg, hanem a tartalom!)- s hozzá közelálló körök- tudatosan szétzilálják az oktatási rendszert.

eaposztrof · http://blog.eaposztrof.com 2008.10.23. 18:51:22

en tanultam magyarorszagon is es mas orszagokban is. hatalmas kulonbsegek vannak eppugy az pedagogia mint a diakelet es szuloi hozzaallas teren.

viszonyitok es kovetkeztetest vonok:
magyarorszagon a tisztelet ami fokent hianyzik.

a tanar nem tiszteli a diakot, ezaltal a diak sem tiszteli a tanart; a diak nem tanul tiszteletet, igy a szuleivel szemben sem gyakorolja. a szulo bizonyos szintig ezt megkovetelheti, de itt belep az erdektelenseg es igenytelenseg a szulo reszerol. hogy ez tarsadalmi neveltetes, politikai lekepzes, vagy gazdasagi okok miatti korcsosulas, mindenki dontse el maga.

szerintem a magyar buszkeseg az ok. buszkeseg es az ebbol adodo alazat nelkuli tarsadalmi elet.

idevag: karinthy frigyes - a bukott ferfi
süti beállítások módosítása